zondag 19 mei 2013

Isolated Cold Water Surfing

Surfing Ice Cold Winter Snow

Als wij aan surftrips denken, dan dromen we meestal van parelwitte stranden, helderblauwe zee, lekker warm water, zon erbij en perfecte barrels of A-frame Pointbreaks. Dan denken we aan locaties zoals Hawaï, Californië, Marokko, Bali, Mentawais, Australië enz...

Meestal moeten we ons tevreden stellen met een reisje naar Frankrijk, Spanje of Zuid-Engeland, maar zelfs dan hopen we op cleane condities en warm, zonnig weer.

Er is echter een nieuwe tendens in surfland. Surfers die net de andere kant uitkijken en spots opzoeken waar wij in eerste instantie niet zouden aan denken.

Het rare is dat het meestal ook de surfers zijn die op of dichtbij een droombestemming wonen die naar andere meer afgelegen oorden trekken. En daarbij schuwen ze de koude weersomstandigheden en soms zelfs slechte surf helemaal niet.

Waarom doen ze dat als ze in hun achtertuin de perfecte surfspots liggen hebben waar wij alleen maar van kunnen dromen?

Er zijn een paar redenen:

- Ze zoeken de rust op. Meestal zijn die idyllische spots bij hen thuis te crowded en liggen er vooral veel toeristen in het water. Dat maakt het moeilijk om lekker gezellig met je vrienden een point te delen. En meestal is de sfeer in het water behoorlijk competitief en niet relaxed.

- Ze zoeken uitdaging. Als je alle dagen een perfect aflopende linkse golf kunt surfen, dan train je niet meer al je skills. Als de golf dan ook nog eens 90% van de tijd perfect afloopt, dan word je lui.

- Ze willen bevestiging hoe goed ze het wel hebben thuis. Sam Lamiroy verwoordde het ooit perfect in een surffilm. Sometimes you have to travel to see how beatiful other places, beaches and spots are. But sometimes you have to travel to find confirmation how good it is at home. Dus door een paar weken in barre omstandigheden te surfen ben je opnieuw super tevreden als je weer op je warme, gezellig drukke homespot kunt surfen.

- Exclusieve Footage voor een surffilm. De meeste golven, tubes en spots hebben we al duizend keer gezien in surffilms. Als je nu met iets nieuws wilt uitpakken, moet je heel afgelegen plekken opzoeken zoals Antarctica, Rusland of Ijsland.

Zie hier een paar voorbeelden:

1. Nixon Surf Challenge 2013 in Ijsland


2. Numb | Het Cold Water Surf boek van Ian Battrick en Tim Nunn
Numb Cold Water Surfing Book

3. Nordic Surfers Magazine: Magazine voor en door Surfers uit het hoge Noorden van Europa.
Nordic Surfers Magazine


4. Natuurlijk de alom bekende O'neill Cold Water Classics


5. Crazy Kepa Acero op zoek naar de meest verlaten en koude surfspots...
Antarctica:


Golf van 5min in Alaska:


6. Garrett McNamara and Kealii Mamala surfen een kleine tsunami veroorzaakt door een ijsschots in Alaska.


7. Surfen in Kamchatka, Rusland
Voorbereiding:

Preparing To Surf In Russia

Surfen in Kamchatka Russia:

Hidden Sea and the Pyramid of Fire

8. Ijsland | Sitka surf team met o.a. Reid Jackson:

Iceland

9. En dan heb je ook nog Matt Nelson, een gekke dude die in de winter surft op Niagara's North Shore en the Great Lakes. Check de ijspegels op z'n wetsuit en gezicht... Respect dude! (thanks to @sprout voor de tip)






10. Ook Chris Burkard is een absolute fan van koud water en fotografeert en filmt in arctische omstandigheden:


11. Cold Reality O'Neill


12. Nieuwste Video van Chris Burkard... Arctic Swells


Als jullie nog voorbeelden hebben van afgelegen spots, leuke surfvideo's, foto's. Stuur ze maar door of post ze hieronder. Alleen als ie eis und eis koud is...

Bekijk ook deze ijskoude bloposts, maar pas op voor wintertenen!
Surfers Trotseren de Koude Winter
Noordzee wintersurf: alleen als ie ijs und ijskoud is...
Numb | Cold Water Surfing Book
Surfmateriaal drogen in de winter - botjes en handschoentjes
Surftips tegen de kou thanks to Allards Column
Winterstop - winterseizoen - golfsurfen in België

1 opmerking:

Anonymous zei

Liefde geeft nooit op, verliest nooit het geloof, is altijd hoopvol en volhardt onder alle omstandigheden. Ik geef God alle eer omdat hij Dr. Ige Ajayi in mijn leven heeft gebracht omdat hij me heeft geholpen mijn vrouw terug te krijgen waardoor ik voor een jaar ben gescheiden. Ik was de laatste persoon op aarde die het feit accepteerde dat spreuken bestaan ​​of niet werken totdat ik werd doorverwezen naar Dr. Ige Ajayi, online naar wie zoveel mensen heeft geholpen met zijn krachtige spreuken. Ik had geen andere keuze dan het te proberen, want 3 maanden na de scheiding werd ik gedegradeerd op mijn werkplek vanwege een depressie, want ik weet niet wat ik moet doen om haar terug te krijgen, maar ik dank God vandaag voor het gebruik van Dr. Ige Ajayi om mijn geluk en liefdesleven binnen 48 uur terug te krijgen. Vorige week hier, ben ik terug gepromoveerd naar mijn functie en ik ben hier om mijn eigen ervaring te delen met deze man genaamd Dr. Ige Ajayi. Ik weet niet wat je vandaag doormaakt, maar weet dat er in elke situatie altijd een uitweg is. Dr, Ajayi, bereidt ook spreuken voor zoals Loterijspreuk, werkspreuk, spreuk om een ​​echtscheiding te stoppen, spreukgenezing voor ziekten, beschermingsspreuk, spreuk om succesvol te worden, rijk en krachtige gerechtsspreuken E.T.C. Neem contact op met e-mail drigeajayi@gmail.com. Telefoon/Whatsapp +2348057393990

Sponsor

Meest gelezen voorbije maand: