vrijdag 11 januari 2013

Interview Haagse Surfster Laila Bosma


Laila Bosma tekende onlangs bij Sanuk. De Haagse surfster, aka vriendin van Yannick de Jager zit in het Benelux Protest team en won in 2009 het Nederlands studenten kampioenschap golfsurfen. Het surfen is Laila niet met de paplepel ingegoten, maar wel is ze altijd erg nieuwsgierig geweest naar de sport.

“Surfen heb ik altijd al supercool gevonden. Maar het was voor mij op een of andere manier een onbereikbare sport. Door mijn vriendje ben ik toch begonnen met surfen. Hij heeft het me in Australië geleerd en vanaf toen was ik verslaafd,” aldus Laila.



Laila is de eerste Sanuk ambassadeur voor de Benelux en past perfect bij de surf- lifestyle van het merk. Bij Sanuk draait het niet alleen om het surfen, maar ook de relaxte en ongedwongen levensstijl.


De Surfbuddha kon haar een paar vragen stellen, zie hier het interview:

- Hoe en waar ben je met surfen begonnen?
Ik ben in Australië begonnen met surfen. Mijn vriendje Yannick de Jager heeft mij leren surfen.

- Hoe vaak surf je in de Noordzee en wat is dan je favoriete spot?
Als er golven zijn lig ik in het water. Zelf woon ik achter het strand dus vlak voor m'n huis duik ik er vaak even in.

- Wat vind je cool aan surfen in de Noordzee?
Het is altijd heel gezellig met bekenden en het is toch best bijzonder dat de Noordzee soms hele mooie golven binnen laat rollen.

- Wat vind je minder leuk aan de Noordzee?
Dat de zee vaak een grauwe kleur heeft en het is koud!

- Hoe check je wanneer het goed zal zijn om te surfen?
Daar heb ik mijn vriendje voor;)

- Wat is je favoriete plek in het buitenland om te surfen?
Indonesië, Costa Rica en Australië omdat je daar in je bikini kan surfen en je hebt er elke dag supergolven

- Wie is/zijn je idolen?
Mijn vriendje Yannick de Jager. Hij heeft me al zoveel mooie dingen mee gegeven. De manier waarop hij met zijn energie door het leven gaat vind ik echt geweldig.


- Welke spots staan er op je to-do-lijst?
Ik wil heel graag een keer naar het Paaseiland voor de kust van Chili! Omdat het me heel bijzonder lijkt en je kan er ook nog surfen.

- Let je op je voeding of doe je speciale training voor het surfen?
Sowieso let ik op m'n voeding maar dat is niet speciaal voor het surfen. Ben er van overtuigd als je, je lichaam goed verzorgd je er een tijdje mee vooruit kan. De laatste tijd doe ik veel aan
boksen omdat ik het leuk vind en dat is niet speciaal voor het surfen.

- Heb je tips voor beginnende surfers in de Noordzee?
Neem vooral eerst een lesje bij een goede surfschool bijvoorbeeld: Surfles.nl want zo heb je veel meer plezier van het surfen en weet je gelijk wat je doet en dat zonder gevaar.

Video: Protest Obstacle Series


Video: Protest Girls Bali Trip

Geen opmerkingen:

Sponsor

Meest gelezen voorbije maand: