"Wees een keer niet zo onredelijk..." moest ik vroeger vaak horen van ouders, leerkrachten en vrienden.
Laat dat nu net de baseline zijn van de nieuwe O'Neill campagne voor 2015.
O'Neill is gaan spitten in hun missie en is op zoek gegaan naar waar het merk au fond echt voor staat.
En daar vonden ze de diepgewortelde toewijding van O’Neill om vooral producten te ontwerpen die verder gaan dan wat over het algemeen als ‘redelijk te verwachten’ wordt beschouwd.
O'Neill werd gecreëerd op basis van de wil om de beste producten te lanceren die er op toen niet op de markt te vinden waren.
De uitvinding van het wetsuit en board leash, en de oprichting van de eerste surfshop ooit maken een zeer belangrijk deel uit van de legendarische O'Neill geschiedenis.
O'Neill wil producten leveren aan consumenten en professionele atleten die alle verwachtingen te boven gaan.
Deze UNREASONABLE campagne benadrukt niet alleen de ONREDELIJKE eigenschappen van de O’Neill producten en de atleten die deel uitmaken van Team O’Neill, maar focust tegelijkertijd volledig op de jeugd van vandaag. "De jonge volwassenen van vandaag omschrijven zichzelf niet meer alleen als surfers, skiërs of snowboarders. Ze zijn geïnteresseerd in alles wat de wereld te bieden heeft. Ze willen alles en ze willen het nu meteen, en dat is volkomen ONREDELIJK in de beste zin van het woord.
De campagne wordt wereldwijd gelanceerd met de verspreiding van de O’Neill Manifesto film.
Als achtergrondmuziek voor deze Unreasonable film is O’Neill een samenwerking aangegaan met AWOLNATION, de populaire Amerikaanse elektronische rock band van Red Bull Records.
Aaron Bruno, de leadzanger van Awolnation surft zelf ook.
"Surfen en muziek gaan hand in hand. Woorden die beide disciplines heel goed omschrijven zijn instinct, ritme, geluk, verdriet, zwaar, zacht, teleurstelling, beloning, bescheidenheid, verwoesting en glorieus op welke dag dan ook," legt Aaron uit. "
Alleen een surfer snapt de ware spirituele reiniging van de ziel als je in een barrel surft. Zelfs als we onderweg zijn op tour en optreden voor duizenden mensen, kan ik me soms niet inhouden en denk ik aan wat voor goede tubes ik misschien thuis mis op dat moment."
Als ik de beelden van de campagne en de video bekijk, moet ik ook spontaan denken aan de O'Neill Fighting Fear surffilm en aan "The Fear Project" van Jaimal Yogis. Daar gaat het uiteindelijk ook allemaal om. Om onze grenzen te verleggen en de barrière van het onredelijke te doorbreken. Dit kan enkel door je angsten in de ogen te kijken en ze te overwinnen.
De O’Neill Manifesto film wordt in de komende maanden opgevolgd door video's van O'Neill's topatleten in de surf- en snowwereld. De campagne eindigt later dit jaar met het UNREASONABLE filmfestival, waarbij een zorgvuldig geselecteerd groepje van succesvolle filmregisseurs waaronder bijvoorbeeld Stefan Nadelman, winnaar van het Sundance Filmfestival, een nieuwe invulling geeft aan moderne actie-sporten gezien door een 'UNREASONABLE' lens.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Meest gelezen voorbije maand:
-
Als beginnende surfer wil je zo snel mogelijk met je eigen materiaal de zee in. Een goed surfboard aanschaffen is dan het eerste waar je a...
-
Een aantal mensen stuurden me een mailtje hoe het komt dat de Surfbuddha niets meer post op deze blog. Dat deed veel deugd om die mailtjes...
-
Janga is een relatief nieuw en independent surfmerk uit Portugal . Het is door een groep surfvrienden ontstaan in 2011 in Buarcos. De su...
-
Als golfsurfer lig je vaak in het water. De een al meer dan de ander. Op die manier word je aan allerlei natuurelementen blootgesteld. Zo...
-
In de Noordzee breken er niet echt vaak grote golven. Superswells zoals in de oceanen komen niet voor en zouden zelfs niet over de Vlaam...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten