zondag 12 juni 2016

7 redenen waarom ik altijd een beginner zal blijven

Iedereen wil altijd vooruit in het leven.

Tot in het extreme toe.

Bigger, better, faster, stronger...


Ook met surfen.

Maar is surfen ook niet een beetje chillen, ontspannen, relaxen...?

Waarom willen we allemaal pro surfer worden?


Soms is het gewoon cool en chill om te genieten van de golven en te doen alsof het je eerste keer is in het water.

Zie hier een paar redenen waarom je niet altijd de beste surfer in het water moet zijn.*

*lezen met een knipoog ;-)

1. Sociale druk
Als je zeer goed bent in surfen, dan verwachten de mensen dat je er ook alles van weet. Dan verwachten ze dat je elke sessie zot surft. Dan krijg je continu vragen zoals "hoe was je laatste tube?" "wat is de grootste golf die je gesurft hebt?" "ga je opnieuw 3 maanden naar Bali?".

Probleem is dat de meesten niet enkel pro surfer kunnen zijn. Ze gaan ook nog naar school, hebben een job, een gezin, enz... Je kookt ook af en toe thuis, maar daarom ben je nog geen chef kok.

2. Vrijheid en luiheid
Ik wil geen verplichtingen als ik een golf surf. Soms is gewoon rechtstaan al de max. De golf afrijden en niets moet. Geen zotte airs of 360's. Geen fins out of switch stance. Laat staan een kick flip of rodeo flip...

3. Duurzaamheid
Ik breek geen boards bij elke sessie. Ik hoef niet telkens het laatste nieuwe materiaal of shape te hebben.

4. Pijn
Ik breek geen ribben of heb geen fincuts over gans m'n lichaam. In de Noordzee moet ik ook niet bang zijn voor reefcuts. Ik moet ook niet met een rots gaan oefenen onder water om m'n adem meer dan 20sec in te houden.

5. Geen crowds
Ik ben een small wave chaser. Ik hoef niet op de piek te liggen. Het voordeel is dat ik de meeste golven voor mij alleen heb. Ik moet niet continu de macho uithangen en als een wilde peddelen om voorrang te krijgen.

6. Kledij voorschriften
Ik ben niet mee met de laatste hipster surf trends. Ik draag nog steeds T-shirts van toen ik 18 was. Ik ben ook vrij om te kiezen welk merk ik draag of al dan niet een merk te dragen. Ik heb geen sponsor die ik tevreden moet stemmen. Ik heb ook geen schrik om m'n sponsor te verliezen.

7. Big waves
Als het te groot is, kan ik op het strand blijven en foto's trekken van m'n buddies. Ik hoef niet te piekeren of ik er al dan niet in ga. No pressure. Total freedom. Ik heb geen stress om big waves te chargen.

Vrij vertaald naar een artikel op The Inertia.

Remember, just have fun:

Geen opmerkingen:

Sponsor

Meest gelezen voorbije maand: