zondag 17 juli 2016

Nieuwe Regelgeving Brandingsporten België


Het is zomer! Zon, zee, strand...

En als er golven staan, surfen in lekker warm water.

Maar owla, plotseling is je favoriete surfspot veranderd in een zwemzone.

Dan is er het probleem of je daar wel kan/mag surfen tussen 10u en 18u.

Als je geluk hebt met de redders, dan laten ze het toe anders komen ze je uit het water halen.

De redders zijn namelijk bevoegd om te oordelen welke tuigen er al dan niet toegelaten zijn.

Met een bodyboard of softboard zou je eigenlijk nog in de zwemzone mogen, maar ik heb het al meegemaakt dat dit ook niet mocht.

Je kan dan ook naast de zwemzone gaan surfen, maar sommige redders komen zelfs tot 2 golfbrekers ver om je daar ook uit het water te halen.

In principe kan je in de zomer enkel voor een surfclub surfen.

Maar daar komt nu gelukkig verandering in.

donderdag 30 juni 2016

Surfer en Schrijver William Finnegan (USA) komt naar HAVEN

Haven Expo & William Finnegan Boekvoorstelling

Hot News!

William Finnegan komt nu zaterdag naar surfshop HAVEN in Antwerpen.

Finnegan is senior writer bij The New Yorker en is al heel zijn leven bezig met surfen.

Hij komt zijn recent bekroonde surf memoires boek “Barbarian Days - Primitieve dagen" voorstellen.

Met dit boek won hij onlangs een Pulitzer Price.

William Finnegan is nu zaterdag 2 juli in de winkel aanwezig tussen 18u-19u.

maandag 27 juni 2016

7 premium wetsuits voor een goede prijs


Geef toe Xcel wetsuits zijn gewoon de beste, maar je betaalt er ook voor.

Tegenwoordig zijn er heel wat alternatieven.

Vooral als je kijkt naar de ecologische voetafdruk en duurzaamheid.

De bekende merken zoals bv. O'neill springen ook op deze kar en brengen bv. een Blue collectie uit.

Maar hoe geloofwaardig is dit als ze in dezelfde fabriek nog steeds de klassieke wetsuits maken? En je betaalt sowieso een stuk van de marketing en het loon van de managers.

Dan zijn er toch wel wat lokale ondernemers en starters die boven de gevestigde waarden uitspringen.

Het zijn dudes en dudettes die uit de surfwereld komen en wetsuits willen maken die kwalitatief en duurzaam zijn.

En nog belangrijker, die niet zoveel hoeven te kosten als de klassieke surfbrands met hun gigantische marketingbudget.

Meest gelezen voorbije maand: