zondag 14 februari 2010

Xcel 5.4 infiniti drylock - Wetsuit review 2 door Davy

Het is echt een beetje crazy aan het worden hoeveel van m'n vrienden reeds een Xcel wetsuit hebben gekocht. Dit zonder extra promo of soldenprijzen, gewoon door mond tot mond reclame. Gisteren net nog een berichtje gekregen van opnieuw een tevreden surfer met z'n nieuwe Xcel surfpak.

Vandaar opnieuw een review over opnieuw de Xcel Infiniti suit. Ik ben op geen enkele manier gelinkt aan Xcel, buiten het feit dat ik vind dat ze super degelijke surfpakken maken. Dus als er iemand een review heeft over een ander surfpak, stuur het dan zeker op.

Zie hieronder de review van Davy over z'n Xcel Infiniti surfpak:


Ergens eind november schafte ik mij een nieuw winterpakje aan. Het plan was voor de O'neill psycho te gaan, maar eens in de shop aangekomen heb ik me laten verleiden door de Xcel 5.4 infiniti Drylock.

Xcel Infiniti inside material

De eerste maal mezelf erin hijsen nam toch een kwartiertje in beslag, maar eens ik erin zat voelde en zag ik meteen dat het een supersuit was. Heel erg tegen het lichaam gespannen zonder een beklemmend gevoel te hebben. Aan de oksels wat extra ruimte over, wat het peddelen toch altijd dat ietsje aangenamer maakt. De beenlengte was optimaal, van het kruis tot over de enkels en nergens een plooitje te bespeuren.

Dubbel gelijmd, drylocks aan de armen en de benen, een kapje, extra bescherming op de borst,... alles er op en er aan en het ziet er gewoon ook nog supervet uit. Ik kon niet wachten om het te dopen in onze Noordzee.

Ondertussen heb ik al wat sessies achter de rug met mijn pakje, ik lag erin bij vriestemperaturen, hagel- en sneeuwbuien, wind,... en ik moet bekennen dat ik nog geen enkel moment spijt heb gehad van deze aankoop. Als ik dan toch kritisch moet zijn en een minpuntje moet geven, dan kan ik niets anders verzinnen dan 'het pak is te warm'. Ook het aan- en uittrekken verloopt immers al vlot en is een gewoonte. Laat deze tip je veel kostbare tijd winnen: draai het pak binnenste-buiten, stop je voeten er eerst in en rol het zo om naar boven. Toptijd om enkel het pak aan te trekken is tot nu toe 2'30.

Xcel Infiniti Drylock features detail

Ik hoop dat ik met mijn Xcel een 3-tal jaar kan trekken en ik vermoed dat ik in de toekomst nog moeilijk te overhalen zal zijn om over te stappen naar een ander merk,... hoewel de evolutie van de suits nog steeds volop bezig is, dus het zijn pas 'zorgen' voor later.

Review thanks to D. De Schrooder

Ook Surfline is overtuigd van de kwaliteit van Xcel, lees zeker eens hun review over de Xcel Infiniti Drylock surf booties.

Veilig Wintersurfen: nog enkele tips van Sprout:

Als na 2 uur wachten op de sets je lichaam geen warmte meer genereert, dan sluipt de koude toch in je pak. Houd in het achterhoofd dat het pak zelf geen warmte genereert maar enkel warmte helpt vasthouden. Dus regelmatig blijven bewegen is de boodschap.

Als je gespoeld wordt of je maakt een duckdive dan wordt op z'n minst je gezicht blootgesteld aan het bijna ijswater. Dit geeft een "brainfreeze". Hier kun je eventjes niet goed van zijn of zelfs draaierig van worden. Na enkele keren voel je de brainfreeze niet meer. Dompel je gezicht voor de sessie even in het water om aan de brainfreeze te wennen.

Als er water in je pak terechtkomt dan geeft dit een temperatuur-shock. Het pakt op je adem. Blijf rustig en ga meteen uit het water als je je slecht voelt. Ga in de winter nooit alleen surfen.

Geen opmerkingen:

Sponsor

Meest gelezen voorbije maand: