zondag 2 maart 2014

5 ziektes waarbij golfsurfen helpt genezen

Golfsurfen ondersteuning bij Ziekte, Depressie, Angst
Dat golfsurfen je gemoedstoestand positief beïnvloedt, wisten we al langer. Surfen brengt je in een soort van flow waarbij je de dagelijkse beslommeringen vergeet. De omgeving van de zee en het dobberen in het water brengen een soort van rusttoestand in je lichaam en geest.

Het werkt ook verslavend. Surfers en Extreme Sporters spreken over een soort van stokedness.



Daarnaast is het ook gewoon sport en beweging. Een gezonde geest in een gezond lichaam. Het voordeel van golfsurfen is dat het niet zo belastend is als andere sporten en je weinig materiaal nodig hebt om te starten. Onderzoek heeft nu aangetoond dat surfen kan helpen sneller te genezen van andere ziektes.

Steven Kotler laat in onderstaande video een aantal topsporters en extreme sporters mooi uitleggen wat flow is, wat het met je lichaam en geest doet en wat het zo verslavend maakt:


Zie hieronder vijf ziektes waarbij surfen succesvol wordt ingeschakeld om het genezingsproces te versterken:

1. Polytrauma

Soldaten die terug komen uit oorlogsgebied en het normale gezinsleven moeten herstarten, hebben soms last van verschillende kwalen. Meestal gaat het om fysieke pijnen en gezondheidsproblemen, maar vaak ook angsten en depressies zoals Post Traumatic Stress in puntje 5. Gaat het echter over een combinatie van verschillende fysieke kwalen dan spreekt men over Polytrauma. Bv. combinatie van verschillende inwendige letsels, brandwonden en fantoom pijnen bij amputatie van een arm of been. De US Navy heeft ontdekt dat surfen hierbij kan helpen en ze hebben een centrum opgericht om soldaten te helpen via golfsurf trainingen:



2. Mucoviscidose

Mensen die lijden aan de genetische taaislijmvlies ziekte, kunnen blijkbaar ook geholpen worden via golfsurfen. De luchtvochtigheid en het zout zouden helpen bij de ademhaling. Mensen die meededen met het surfprogramma zouden gezondere longen hebben. Vooral de combinatie van sport, water en gezonde vochtige lucht zou de slijmen sneller doen oplossen/afbreken via het eigen lichaam.

Op Maui is er een programma die mucoviscidose patiënten zo behandelt.

3. Autisme

Autisme is een genetische ziekte waarbij nog steeds geen genezing voorhanden is. Het komt de laatste jaren meer en meer voor. In de Verenigde Staten zou 1 op 88 kinderen lijden aan Autisme. Golfsurfen en vooral de rust van de zee zouden deze kinderen enorm helpen. Daarom bieden verschillende surfscholen deze trainingen aan. Meer info via Surfers For Autism.

Clay Marzo is een bekende surfer met Asperger (een milde vorm van Autisme):


4. Depressie en angsten

Er zijn verschillende studies die aantonen dat golfsurfen bijzonder effectief is tegen depressies. Over het algemeen wordt aangenomen dat sporten en fysieke activiteiten endorfines vrijmaken in het lichaam. Deze endorfines zorgen voor een positief gevoel. Bij golfsurfen zou dit nog meer versterkt worden door de rust en kalmte van de zee en het meebewegen op de deining. Daarnaast is surfen een sport waarbij je zeer snel voldoening krijgt. De eerste maal dat je recht staat op een plank, je eerste golf afrijden, hoogtes overwinnen enz...

In Cornwall UK is er een proefproject van NHS om dit met patiënten te onderzoeken.



5. Post Traumatic Stress Disorder

In Californië is er een militaire basis waarbij golfsurfen ingezet wordt om soldaten te helpen genezen. Het programma werd opgezet door de Jimmy Miller Memorial Foundation. Hierbij geloven ze dat sufers in een soort van "stoke", flow of trance geraken. "Being in the zone". Hierdoor zouden de soldaten terug positieve gedachten krijgen en zouden ze de negatieve oorlogsherinneringen kunnen verdringen.





4 opmerkingen:

Charlotte Johnson zei

Herpes is een ernstige en terugkerende ziekte die niet kan worden genezen door medicijnen of injecties door de Amerikaanse artsen, maar de beste manier om met Herpes om te gaan, is door er natuurlijke kruidengeneesmiddelen voor te nemen, ik heb gelezen over DR JAMES, de grote kruidendokter die genas me van herpes met zijn krachtige kruidengeneesmiddel. Ik nam contact met hem op om te weten hoe hij me kon helpen en hij vertelde me dat ik me geen zorgen hoef te maken dat hij me zal helpen met de natuurlijke kruidenmix na 2 dagen contact met hem op te nemen, hij vertelde me dat de remedie klaar was en hij stuurde het naar mij via UPS SPEED POST en het bereikte me na 3 dagen! Ik gebruikte het medicijn zoals hij me had opgedragen (OCHTEND en AVOND) en ik was genezen! Het is echt een droom, maar ik ben zo blij! voor de mensen die lijden aan de volgende ziekten, kanker, hypothyreoïdie, herpes, COPD, HIV, artritis, HPV, infecties, leverziekte, auto-immuunziekten, de ziekte van Parkinson, lupus, nefrologie en hypertensie, neurologie, verloskunde, gynaecologie en gezondheid van vrouwen, Oncologie, Kindergeneeskunde, Pulmonaal, ACUTE MYELOFIBROSIS, ALZHEIMER's symptomen, BORSTKANKER, DIABETES, HAARVERLIES EN HAARBEHANDELING, NIERZIEKTEN, LEUKEMIE, MYELOÏDE LEUKEMIE, STAMCELBEHANDELING en meer moeten contact opnemen met hem voor een levend medicijn was genezen van herpes en zijn medicijn is legitiem. Ik stuurde hem wat hij vroeg en hij stuurde me zijn medicijn dat ik 3 goede weken nam en vandaag ben ik hier met een negatief resultaat. toen ik ging testen was ik zo blij na het doornemen van zijn medicatie. je kunt hem bereiken via e-mail: drjamesherbalmix@gmail.com
  Whatsapp: +2348152855846

Noah Roland zei

Hallo allemaal! mijn naam is Noah, ik schrijf dit artikel om het goede werk van DR AKHIGBE te waarderen, dat me onlangs heeft geholpen mijn vrouw terug te brengen die me de afgelopen 6 maanden voor een andere man heeft verlaten. Nadat ik een opmerking van een vrouw op internet had gezien die getuigde hoe ze werd geholpen door DR AKHIGBE, besloot ik ook contact met hem op te nemen voor hulp, omdat ik alleen maar wilde dat ik mijn vrouw, geluk zou krijgen en ervoor zou zorgen dat mijn kind opgroeit met zijn moeder 'ik hou van mijn vrouw'. Ik ben vandaag blij dat hij me heeft geholpen en ik kan met trots zeggen dat mijn vrouw nu weer bij me is en dat ze nu verliefd op me is als nooit tevoren. Heb je hulp nodig in je relatie, zoals het terugkrijgen van je man, vrouw, vriend, vriendin of liefde en familierelatie, dan wil ik trouwen. Kijkers die mijn bericht lezen en de hulp van DR AKHIGBE nodig hebben, moeten contact met hem opnemen via e-mail: drrealakhigbe@gmail.com Je kunt hem ook bellen of contacteren via whatsapp +2349010754824.
Hij behandelt ook ziekten zoals HIV, HERPES, KANKER, ALS, CHRONISCHE ZIEKTE, HARTZIEKTE, LUPUS, ASTMA, DIABETEN, MAR-BURG VIRUS, HEPATITIS A EN B. ECZEMA, RUGPIJN, UITWENDIGE INFECTIE, ASTMA, MALARIA, DENGUE FEVER, BACTERIA DIARREE, RABIES, OBESITAS, INSOMNIE, PROGENITOR, MENINGITIS, ARTRITIS, EPILEPSIE, BEROEIDING, LYMFEDEM, GALLSTONE, LIK EN BORSTVERGROTING, PULMONAIRE HYPERTENSIE, PENIS EJACULARENTIE , Osteoporose, reuma, schildklier, koude en griep, nierziekte, acme. PROTOPLASMISCHE ERYSIPELAS. enz. Neem vandaag nog contact op met deze geweldige kruidenarts, de vader van de kruidenwortelkuur. via e-mail: drrealakhigbe@gmail.com of whatsApp hem +2349010754824 en word permanent genezen Hij is echt..website: https: drrealakhigbe.weebly.com

susan zei

Na 2 jaar en 11 maanden pijn en verdriet te hebben gehad, was Dr. Molemen in staat om mijn leven terug te krijgen met zijn kruidengeneeskunde, mijn goede vrienden, ik ben al 2 jaar hiv-positief en elke dag huil ik tot God omdat ik een moeder was van 2 schattige kinderen die naar me opkeken, ik nam mijn medicijnen uit het ziekenhuis, ik heb ook wat gebeden tot God dat hij een wonder in mijn leven zou doen, mijn vrienden dit is een levensontroerend verhaal dat ik met jullie allemaal deel op het net vandaag, een paar maanden geleden was ik aan het surfen op het net toen ik een aantal goede getuigenissen vond over Dr Damisa Herbs, en iemand adviseerde hem Hiv te genezen door Dr Damisa, ik had altijd vertrouwen dat God iemand kon gebruiken om mij te genezen, ik nam contact op met Dr Damisa en ik vertelden hem over mijn probleem, hij zei me dat ik me geen zorgen moest maken dat bij God alle dingen mogelijk zijn en ook dat hij wat kruidenkruiden voor me zou bereiden die ik moet nemen en hij zal het medicijn naar mij sturen , goed na alle begeleiding en medicatie van Dr Damisa hij adviseerde ijs dat ik opnieuw voor controle ga om mijn statusresultaat te zien en hij verzekerde me van een goed resultaat, ik was op dit moment bang omdat ik nooit wilde dat iemand me nog een keer zou vertellen dat ik positief ben, na 2 dagen ging ik naar het ziekenhuis voor controle en ze zeiden dat het resultaat vrijdag zou zijn, om 11:00 uur op vrijdag belde de ziekenhuisarts me en vertelde me dat het resultaat uit was en ik ben negatief, ik was geschokt en kon het niet geloven, ik belde onmiddellijk Dr Damisa en vertelde hem over het goede nieuws dat hij me vertelde om me te verheugen en ervoor te zorgen dat ik mijn getuigenis met mijn vrienden deel en daarom doe ik dit nu, vrienden, u kunt vandaag contact opnemen met Dr Damisa op WhatsApp + 2349019010998 of e-mail doctordamisa@gmail. com

Juan Gomez zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

Sponsor

Meest gelezen voorbije maand: